torsdag 4 februari 2010

SOVA

Läggningen igår ska vi inte ens prata om!!! tensionGick upp runt 20:30 och la Edit med välling. När hon ätit upp den så fick hon napp och jag sa att mamma går och lägger sig i mammas säng.
Hon protesterade inte så mycket, utan böka runt i sängen som hon brukar. Sen ställde hon sig upp och kastade nappen på golvet.. Jag avvaktade lite. Gick in och gav henne nappen, får att asgarv som svar.. Jag går tillbaka till min säng och så håller vi på.... F var iväg och åkte skidor och kom väl hem runt 21:30. Då höll vi fortfarande på! Jag gick ner runt 22:00 orkade helt enkelt INTE vara kvar där. F hämtade ner Edit som var jätteglad och pigg, började leka med alla saker vi plockat undan.. 22:30 gick vi upp, F la sig bredvid Edit som bara grinade och grinade, övertrött..
Somnade runt 23:00 iaf.
Vaknade imorse runt 8 hur pigg som helst. Är jag vaken länge på kvällen så brukar jag ju vilja sova längre, men inte barn tydligen.

Har funderat på hur vi ska lösa detta. Sova måste hon ju får göra på dan, men kanske inte så länge. Ska testa runt 45 minuter idag. Kanske funkar det eller så får vi ett MONSTER ikväll... Kan ju bara testa för att få veta. Eller är jag dum?

Sen måste jag försöka komma på saker vi kan göra på dagarna när vädret inte tillåter utevistelse. Hur mycket kan man pyssla med en tjej på snart 21 månader? Ska inhandla mer målarsaker, typ fingertextilfärg. Såg det på Panduro
sist jag var där.
Blir till att kolla efter sånt i Ullared.




2 kommentarer:

Nina sa...

Hej. tråkigt att det inte går bra med läggningen. jag minns inte ålder och vad jag gjorde med theo ;) men han har vart så otroligt snäll som liten så jag är tacksam för det. Men han sov då aldrig mer än 30min då han var ca 2år, slutade sova middag när han gick på dagis vid ca 2 ½ år gammal. theo blir ju 4år i år så det skiljer ju sig lite mellan dom. Men pröva med att låta henne sova max 30min på dagen, väck henne sedan hur arg domän blir så går det över. sedan lägg henne vid ca 19-20 och se hur det funkar?! gedet en vecka och funkar det inte så kan du ändra tiderna lite :) Kram Nina

Nina sa...

Ja precis man måste prova sig fram :) alla kan inte ha samma tur som vi hade. Men jag hoppas det löser sig och blir bra med nattningen för er. Jo de känns bra att plugga igen, lite jobbigt bara :( att ha koll på allting mm men jag ska fasen klara den här terminen trots att bebisen ska ut med ;) hehe. Kram