torsdag 12 april 2012

Vilken natt/dag!!

Herregud, har varit en zombie hela dagen lång! Började igår kväll efter zumban. Hade precis tagit en tugga på en macka när jag hör Harry gråta uppe. Mamma hade lagt dom tidigare. Kommer in i rummet, han står helt förtvivlad, kräkts!!! Upp ur sängen in i duschen mot stora protester, stackarn Rött hjärta. Bäddar upp i vår säng med handdukar och skyddslakan. Han somnar om ganska omgående. Bäddar rent i hans säng och jag springer genom duschen snabbt.
Går och lägger mig runt halv elva. Han bajsar så dags och byta blöja. (jättelös) Ursäkta =) Tar med mig hinken utifall han kräks tänker jag. Hinner bara lägga ner honom på skötbordet så kommer det lite till. Alltså kräkningar är min största fasa. Jag får PANIK!!! Det måste ha blivit oroligt i magen då jag bar honom och la honom på rygg. Bytte den blöjan stående ska jag meddela. La oss igen. Kan inte slappna av när jag vet att han kan kräkas igen. Minsta lilla rörelsen steg min puls avsevärt! Sen hör ju till att jag drack en halv Celsius efter zumban. INTE att rekommendera det så sent som jag gjorde… Gick inte att somna! Kollade på klockan 1g/timme!!! Kallsvettades, frös, hög puls osv. Trodde aldrig att natten skulle bli dag.

Till råge på allt så kom Edit över runt halv två. Hon skulle tvunget ligga bredvid mig så hon och jag låg på tvären i sängen. Bekvämt? Inte direkt.
Så här gjorde Harry i fredags kväll också då jag jobbade. Och nu var ju Fredrik borta. Jättedålig i magen som sagt. Båda barnen har varit så här när dom fått tänder. Ser några som är på väg igenom tandköttet så dom är nog boven i dramat. Läkarna säger att det inte finns några sammanband med feber, diarré m.m. med tänder, men det tror jag. Är så många föräldrar som berättar att deras barn blir dåliga när det är tänder på G.
Nu hoppas jag få sova i natt för jag är helt slut! Hoppas på att barnen somnar bra så jag kan kika lite hockey innan det är dags att sussa.

Imorgon ska vi hämta husbilen!!! =))

                                                                      Kram och go natt!!

Inga kommentarer: